Jaaroverzicht 2021

Opschoondagen:

Zaterdagen 6 maart, 1 mei, 26 juni, 4 september en 6 november.

2021 was het jaar van groen!

In overleg met Monique Peeters van de gemeente: groen op het Valkplein, groen op het Merelplein

Op 30 april deelden Jelle en Tessa de vlinderstruiken rond aan de bewoners die ze besteld hadden.

Paasspeurtocht voor de hele familie in de Mussenbuurt. Zondag 4 april 2021.

“Hoera het is zomervakantie” buurt picknick

Beste bewoners van de Mussenbuurt

Graag nodigen wij u uit om de zomer en de vakantie te vieren met een picknick.

Wanneer: zaterdag 24 juli 2021

Waar: Het Valkplein

Tijd: van 14.00 uur tot 18.00 uur.

Heerlijk eten en drinken, praten, voetballen, vogelhuisjes verven, spelen met elkaar.

Wederom overleg over de herinrichting van het Merelplein. Donker Groen had keien, palen en een boomstam aangebracht maar het was geen geheel. Dat was de conclusie na een half jaar spelen. In overleg met de gemeente en Donker Groen op 2 en 9 juni ging ieder akkoord met de vervolmaking van het natuurlijk speelelement. Op 6 september ging donker Groen aan de slag met het compleet van de speelelementen tot een circuit. Officiële opening op Burendag 25-9.

Burendag 25 september. Muziek van Herman, eten van de buurtbewoners, kickboxworkshop door Khalid el Moekadam, tent en oud hollandse spelen van Horst verhuur, springkussen van Wonen Limburg, Eritreese koffie van Gueba. Wat een feest met zovelen!

26 oktober: De Welkomstassen voor nieuwe bewoners van de Mussenbuurt zijn klaar. Wij verwelkomen de nieuwe buurtbewoners met een tas met informatie en een bloemetje.

3 november: start participatieproces Weisterbeek. Op de plek van de huidige Weisterbeekschool wordt een nieuwe Weisterbeekschool gebouwd met kinderopvang, huizen, een buurthuis en een park. Bewoners wordt gevraagd mee te denken over dit project. Op 11 december is iedereen uitgenodigd om deel te nemen aan de dialoogtafels in het Gasthoes. De bewoners van de Mussenbuurt zijn van harte uitgenodigd om mee te denken over dit project dat ons allen aangaat.

11 december: helaas geen kerstviering door de corona maatregelen. Wel een kerstgroet door de brievenbus met de kerstgroet in alle talen die onze Mussenbuurt vertegenwoordigt.

Veel bewoners, groot en klein, brachten met de kerstman de kerstwensen rond en daarnaast kerst-versierden we het Merelplein

Sinds 2018 zijn wij onderdeel van het 3 wijken overleg: Mussenbuurt – In de Riet – Norbertuswijk: Westenwind! Het doel van dit overleg is de leefbaarheid van onze wijken te handhaven en verbeteren.

Werkgroep Mussenbuurt.

Sabrina, Mara, Jessica, Jelle, Trees, Dennis, Margit en Silja.